onsdag 9 april 2014

Olja av Margareta Stålbrand

En mycket omtyckt olja av Margareta till salu

Denna oljemålning av Margareta Stålbrand har sedan den målades varit mycket omtyckt. Då den är i min (Rickard Stålbrand) ägo sedan länge har den inte varit med på Gunnars eller Margaretas utställningar. Den har dock visats på en eller två privata ateljévisningar i hemmet i Norra Ängby. Den är en fantasi med verklighetsbakgrund, jag såg nämligen två unga flickor på ett skär ute i Bohuslän en kväll, i jämnhöjd med Edshultshall ungefär. Jag beskrev den fina kvällen och flickornas entusiasm inför den ljuva sommarkvällen. I Bohuslän går ju solen ned i havet, det är oslagbart.

Olja Margareta Emilsdotter Stålbrand
Olja Emilsdotter Edshultshall

 

I alla fall, på våra privata visningar blev målningen väldigt omtyckt, flera var sugna på att köpa den, den var visserligen till salu men jag var inte helt pigg på att sälja den — nu är den till salu på riktigt. Vi slår ihop flera bohag framöver och vi måste ge upp en del av allt vi sparat. Vid intresse för någon av de tavlor vi visar, kontakta mig antingen via rickardkonst]@[gmail.com (ta bort de bakvända hakperenteserna), eller 0723-183002.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar